Marktkooplieden doneren 500 euro

Onderstaand bericht verscheen op dichtbij.nl op woensdag 27 november 2013.

MAASTRICHT - De ondernemers op de woensdagmarkt in Maastricht hebben 500 euro ter beschikking gesteld om sinterklaascadeautjes te kopen voor kinderen wier ouders aangewezen zijn op de voedselbank en om die reden niet bij machte zijn om geld uit te geven om hun kind een leuk Sinterklaasfeest te bezorgen.

Een symbolische cheque ter waarde van 500 euro werd vanmiddag door de Maastrichtse marktmeesters overhandigd aan voorzitter Carla Frissen van de Sinterklaas Stichting en een zwarte piet. Met het geld kunnen 16 kinderen blij worden gemaakt. In totaal heeft de stichting op dit moment al geld genoeg in kas om bij 250 kinderen in de leeftijd van 3 tot 11 jaar een pakje in de schoen te stoppen.

De kinderen die een cadeautje krijgen mogen dit zelf uitzoeken. Dit kunnen zij doen aan de hand van een sinterklaasbrochure uit de speelgoedwinkel. Elk kind mag maximaal voor 30 euro besteden.

Om zoveel mogelijk kinderen te kunnen helpen is verder de actie Pieten op Pad gestart. Pieten op Pad stuurt in de aanloop naar het Sinterklaasfeest letterlijk zwarte pieten op pad om op huisbezoek te gaan. Het gaat feitelijk om pieten die zichzelf verhuren voor een bezoek van een half uur aan gezinnen met wél voldoende financiële middelen. Daarvoor wordt per piet voor een half uur een bedrag van 30 euro in rekening gebracht, exact het bedrag dat nodig is voor een cadeautje.

Een bezoek van Sinterklaas en Piet kost 60 euro per half uur. Maar dan krijgt men in sommige gevallen ook wat. Bekende Maastrichtenaren als Jan Janssen (ooit de officiële Sinterklaas) en Eric Jaspers (Dieter Koblenz) werpen zich op als hulpsinterklaas.

Kijk voor meer informatie op www.sinterklaastichting.nl
Donaties zijn van harte welkom op rekeningnummer: 58.31.514 ten name van De Sinterklaas Stichting in Meerssen.

« overzicht actueel nieuws